Serie VFBV Webinars

Serie webinars VFBV

Samen met de Vereniging Fysiotherapeuten Betaald Voetbal organiseerde Excel een drietal webinars:

VFBV Webinars

Voor de Vereniging Fysiotherapeuten Betaald Voetbal organiseerde Excel een serie van drie webinars. Verdeeld over drie webinars zijn er 120 fysiotherapeuten aangesloten om te luisteren.

8 november 2021 – Kraakbeen schade 

Op maandagavond 8 november 2021 werd de serie afgetrapt met een webinar over Kraakbeen schade in de de topsport: uitdaging en succes. Gepresenteerd door Daniël Saris (Orthopedisch chirurg) en Olmo van Herwaarden (Fysiotherapeut UMC Utrecht). Ongeveer 40 fysiotherapeuten luisterden aandachtig naar de inzichten over relavidatie van patiënten met kraakbeenblessures die enthousiast werden gedeeld.

De techniek was top waardoor het verhaal foutloos verteld kon worden. Uiteindelijk zorgden de actieve deelnemers met veel vragen voor een geslaagde en interessante avond!

17 januari 2022 – Groin Injuries

Op maandagavond 17 januari vond het tweede webinar over Groin Injuries plaats. Igor Tak en Adam Weir namen zeker 35 leden van de VFBV mee in hun interessante verhaal. Goede en enthousiaste sprekers zijn essentieel voor een geslaagde webinar om de interactie met het publiek te verhogen. Dat lukte Igor en Adam doordat ze perfect op elkaar waren ingespeeld waardoor het verhaal ook via een videoverbinding prettig te volgen was.

21 maart – Syndesmosis Letsel

Bij het organiseren van webinars is de voornaamste uitdaging het werven van deelnemers. Dit doe je met een goed verhaal en aantrekkelijke sprekers. Tijdens het laatste webinar op 21 maart 2022 was er zeker sprake van een interessant verhaal. Maarten Gozeling (Hoofd Fysiotherapie AFC Ajax) en Gino Kerkhoffs (Orthopedisch chirurg) gaven een uniek kijkje achter de schermen bij de revalidatie van Daley Blind in zijn ”return to play” tijdens het Europees Kampioenschap. Genoeg redenen voor bijna 50 fysiotherapeuten om te komen luisteren…

Uitdaging:

Het organiseren van drie aantrekkelijke webinars waar leden niet alleen bij willen zijn maar ook in willen mee praten. Daarnaast is het een uitdaging om genoeg deelnemers te werven.

Resultaat:

Ruim 120 fysiotherapeuten die op drie momenten zich hebben kunnen ontwikkelen en laten inspireren tijdens de webinars. De techniek was top en door middel van Q&A-tools was er genoeg interactie. Excel kan rekenen op een tevreden opdrachtgever:

Review van Rogier Hoek, voorzitter VFBV

De webinars die we sinds 2020 met Excel Congresservice organiseren voor onze leden worden op een professionele en creatieve manier opgepakt!

Reacties van deelnemers:

  • Ik vind de online meetings echt top! Goed te combineren met de werkzaamheden bij de club! – Deelnemer webinar 22 maart
  • Fijn om op zo een manier aan nieuwe theoretische kennis te komen. Ook fijn was de tips en tops bij toepassing in de praktijk. – Deelnemer webinar 17 januari
  • Dit soort casuïstiek en manier van informatie delen werkt erg fijn! – Deelnemer webinar 8 november

Online event organiseren?

Staat u op het punt een (online) congres of event te organiseren en kunt u daar de expertise van Excel wel bij gebruiken? Of wil u simpelweg wat meer informatie of een vrijblijvende afspraak maken? Dat kan. Neem contact met ons op, we bespreken de mogelijkheden graag via Teams of Zoom.

Ons team staat klaar om u op weg te helpen naar een excellent congres of evenement!

Bekijk onze diensten

Tweedaags Lustrumcongres

Tweedaags congres, expositie en feest

Op donderdag 23 en vrijdag 24 september 2021 organiseerde Excel in opdracht van de Nederlandse Vereniging voor Arthroscopie na 1,5 jaar uitstel eindelijk het NVA Lustrumcongres 2020. Eindelijk mochten we elkaar weer live ontmoeten en dat was een groot feest.

En interessant wetenschappelijk programma met veel internationale sprekers. Op het laatste moment werd duidelijk dat de sprekers uit USA en UK niet konden komen vanwege een verplichten quarantaine bij thuiskomst. Dus op het laatste moment hun voordrachten omgezet naar online presentaties, maar wel op zo’n manier dat zij konden deelnemen aan de discussie.

Jacco Zijl, orthopedisch chirurg – Voorzitter NVA:

Excel conference service delivers high quality with a personal touch. totally dedicated to the succes of the event. Odette de Beer and het team will go the extra mile to organize the finest details.

Maarten Rademakers, orthopedisch chirurg – Voorzitter Congrescommissie:

Excel congresservice gaat door waar concurrenten eindigen. Tomeloze energie, goede begeleiding en uitstekende service. Een aanrader!

Congresorganisatie

Excel organiseerde de contacten en het reis en verblijf van de internationale sprekers, de coördinatie van het wetenschappelijk programma en de beurs, een informeel faculty dinner in Breakers Beachhouse een een geweldig feest met walking dinner, Candy Dulfer en Soulvation in de Keizerzaal van het Huis ter Duin.

Office Management

Naast het organiseren van diverse congressen, scopiecursussen, fellowships en andere wetenschappelijke bijeenkomsten, regelt Excel ook het office management voor de NVA. Daaronder valt het opzetten en up-to-date houden van de website, het beantwoorden van mails en de management ondersteuning van het bestuur van de vereniging .

Bent u ook op zoek naar een partner voor uw vereniging, die u ondersteunt en werk uit handen neemt en die uw congressen/evenementen organiseert? Of zou u wat meer informatie willen over de mogelijkheden voor uw vereniging of congres? Neem dan gerust contact met ons op of bekijk onze diensten. Wij wisselen graag van gedachten met u!

Bekijk onze diensten

Event Websites

Event Website

Bij organisatie van een congres is het vaak lastig om al heel vroeg voor aanvang van het congres het programma helemaal rond te hebben. Om (potentiele) deelnemers tussentijds toch goed te kunnen informeren over wat ze kunnen verwachten maken we vaak een speciale website voor het event.

Dit biedt een mooie mogelijkheid om te voorzien in up tot date informatie.

We maakten sites voor:

V&VN Thuiszorgverpleegkundigen:
Eventwebsite voor het Congres Kennis en Kunde van Indiceren

Ga naar www.congresindiceren.nl

SchouderNetwerk Nederland & Schouder Netwerk Vlaanderen
Event website voor het schoudercongres

Ga naar www.schoudercongres.nl/be/eu

Nederlandse Vereniging voor Arthroscopie
Verenigingswebsite

Ga hier naar www.scopie.org

Sporthopaedie 3.0
Event website

Ga hier naar www.sporthopaedie.nl

Vereniging Fysiotherapeuten Betaald Voetbal
Verenigingswebsite

Ga hier naar www.vfbv.nl

Online congres op Elevently

Online congres op Platform Elevently

Een online congres van een dag organiseren en dat dat boeiend houden voor de deelnemers is een enorme uitdaging. Wij gingen hem aan met V&VN! Lees hier hoe dat een groot succes werd.

Op vrijdag 28 mei 2021 organiseerde Excel in opdracht van de V&VN Thuiszorg in het kader van het Hoofdlijnenakkoord (HLA) Wijkverpleging een congres kennisvergroting van de wijkverpleegkundige en doorontwikkeling van de indicatiestelling onder de titel “Kennis en Kunde van Indiceren”. 

Uitdaging

Organiseer een online congres met de volgende uitgangspunten:

  • 500 deelnemers uit wijkverpleging
  • een hele dag programma
  • het moet een “verwendag” worden
  • deelnemers moeten zelf een programma kunnen samenstellen
  • het moet interactief zijn

Event-design

Het programma werd vanuit de studio gecoördineerd. Een afvaardiging van de congrescommissie heette alle online deelnemers van harte welkom, het voelde alsof je aan de keukentafel aanschoof.

We ontvingen in de studio de plenaire sprekers: Jet Bussemaker & Bianca Buurman. Zij schenen hun licht op zorg en de positie van de verpleegkundige.
Daarna kon men via het Platform Elevently een keuze maken uit 2 van de 15 aangeboden workshops. Alle workshops werden opgenomen en konden later teruggekeken worden. Ook daarvoor ontving men nog accreditatie punten.

Om het een verwendag te laten zijn kregen alle deelnemers een “on-live box” met daarin allerlei verrassingen, waaronder: een handen creme, thee, een smoothie, chocolade en een programma-kaart.

Hena Muktar, coördinator sponsoring en evenementen V&VN

Zojuist werd nogmaals door onze directeur Manon van der Kaa grote complimenten gegeven voor het congres Indiceren in de Wijk verpleging. Ze was verbaasd hoe goed dit georganiseerd kan worden. Hiermee uiteraard ook grote compliment aan jullie voor de organisatie.

Echt top gedaan! Erg tevreden.

Event-marketing

Zeker in de drukke Coronatijden zou het lastig zijn om de thuisverpleegkundigen te mobiliseren een dag achter de computer plaats te nemen. We konden gebruik maken van het ledenbestand van V&VN Thuiszorg om het congres onder de aandacht te brengen.

We maakten gebruik van:

  • Nieuwsbrieven via Mailchimp
  • Een eventwebsite in WordPress
  • Canva om van iedere workshopsessie een aantrekkelijke poster / infographic te maken
  • Een eventplatform Elevently, ingericht met een plenaire zaal, on demand cinema, expositieruimte, een ruimte waar je je eigen avatar (je eigen foto) aan de bar kon plaatsen en een videocall kan opzetten met andere deelnemers, een sportruimte om tussendoor te ontspannen, een posterruimte waar je alle psters van de workshops kon bekijken
  • een brochure over het congres waarvan we er 2 per lid opstuurden, met verzoek deze te delen met een collega.

Aftermovie


Zoekt u ook naar mogelijkheden om uw online congres interactiever en boeiender te maken?
Neem dan gauw contact met ons op.

 

Online lustrumcongres

Online lustrumcongres “Diabesteszorg 35 jaar in beweging”

Op donderdag 25 maart jl. organiseerden wij in samenwerking met de congrescommissie van de V&VN Diabeteszorg een online congres.

Doel

Het informeren van diabetesverpleegkundigen over nieuwe ontwikkelingen in diabeteszorg. Zorgen voor interactie en voor ieder wat wils te bieden. Daarnaast zorgen dat de sponsoren van de vereniging ook in contact konden komen met de deelnemers en hun informatie over nieuwe ontwikkelingen kwijt konden. Daarnaast moest het event een feestelijk tintje hebben vanwege het lustrum.

Uitdaging

Een kwalitatief goede, maar ook spectaculaire meeting neerzetten voor de leden van de V&VN, waarbij zij geen “last” hebben van het feit dat ze elkaar niet fysiek kunnen ontmoeten.

Onze Benadering

We hebben gezocht naar een platform dat veel mogelijkheden biedt voor interactie met deelnemers onderling. Daarnaast moest het mogelijk zijn voor sponsoren om deelnemers te informeren over hun nieuw ontwikkelingen voor diabetespatienten. Spectaculair was de opening door Victor Mids, naast verbazingwekkende capriolen legde hij ook uit hoe je patiënten kan beïnvloeden. Ter afsluiting Patrick van Veen, bioloog bij Apemanagement, die de diabestesverpleegkundige vergeleek met apen, maar toelichtte waarom zo weinig apen lijden aan diabetes.

Alle leden van de vereniging ontvingen 6 weken tevoren een programmaboekje (invulling en design door Excel) dat zij eerder ook al per mail toegestuurd kregen. Om er een feestelijke dag van te maken ontvingen alle deelnemers een congresbox thuis met daarin informatie van de sponsoren, maar ook een aantal versnaperingen om de dag mee door te komen, zoals een zakje muesli, een gezonde reep, stuk kaas en een flesje wijn.

Het Resultaat

Een succesvolle meeting die door 270 deelnemers is bekeken. Met zeer positieve reacties.

Enige Reacties van Deelnemers

  • Zeer afwisselend en heel goed afgestemd op de praktijk. Ik voel me gestimuleerd om bepaalde dingen op mijn werk uit te voeren. Er blij met de info over diabetes en sporten.
  • Prima opgezet! Dank voor het congres!
  • Complimenten, het is een hele organisatie geweest voor jullie, dank je wel daarvoor. Op zich is online prima, want scheel reistijd waardoor ik van te voren nog een paar uur heb kunnen werken waar de werkgever blij mee is. Graag volgende keer weer online.

Nieuwsgierig naar meer? Bekijk hier ons volledige portfolio of neem eens contact met ons op!

Live vanuit de studio

We hoopten alsmaar dit jaar met de NVA echt samen te kunnen komen voor kennis van revalidatie na aan arthroscopie. Vooral om bij te kunnen praten en ervaringen uit te kunnen wisselen.
Uiteindelijk toch moeten besluiten om er een online event van te maken.
Op korte termijn schakelen, zo interactief mogelijk. Niet alleen “talking heads”. Dus met bestuur en sprekers naar de studio voor een live uitzending van de presentaties.
Alle sprekers bijeen in de studio en daarna aan tafel bij “Zijl en Rademakers”.
Kijkers konden inbellen en vragen stellen aan de sprekers.

Aansluitend nog een Algemene Ledenvergadering via Zoom. Op die manier kon het bestuur toch contact hebben met haar leden en zaken bespreken.
Een snelle en welgeslaagde actie.

Overweegt u een online event te organiseren. Wij denken graag met u mee. Neem contact met ons en we plannen een afspraak.

Clubartsen vergaderen online

Het College van Clubartsen vergadert op vaste tijden in het jaar om onder andere de perikelen voor medische zorg binnen de Betaald Voetbal Organisaties te bespreken. Vanwege Covid-19 dreigde de bijeenkomst voor de 2e keer geannuleerd te worden.

Uitdaging:
De uitdaging lag in het combineren van onderwijs en het uitwisselen van ervaringen omtrent de opgestelde protocollen.

Er werd een appgroep opengesteld voor alle clubartsen. Daarnaast organiseerden we een wetenschappelijk programma op afstand: voorzitters vanuit de studio; alle sprekers vanwege hun medische achtergrond liever van huis uit.
Belangrijkste doel was iedereen te informeren over de KNVB procedures omtrent Covid-19; de beschikbare sneltesten en de resultaten van onderzoek. Daarnaast wilden we alle clubartsen de mogelijkheid bieden hun Corona-perikelen met anderen te delen.

Dat is gelukt! We hebben het webinar gecombineerd met een Zoom meeting. Veel interactie, goede presentaties.
Uit de enquete na afloop veel complimenten voor het bestuur dat ze het event op deze manier toch hebben georganiseerd.

Staat u op het punt een online event te organiseren en kunt u daar de expertise van Excel wel bij gebruiken? Neem contact met ons op. Ons team staat klaar om u op weg te helpen naar een excellent congres of evenement!