Één conclusie die wij trekken uit de corona-periode is dat het steeds lastiger is om de mensen (uit de zorgsector) te bereiken en zo ver te krijgen om naar een congres af te reizen.
Dit was ook het geval bij de werving van deelnemers voor het VFBV (Vereniging Fysiotherapeuten Betaald Voetbal) Jaarcongres in het stadion van Sparta Rotterdam. De inschrijving verliep stroef waarop wij als congresorganisatie besloten actie te ondernemen.
Plan
Normaal gesproken werven wij deelnemers via nieuwsbrieven in Mailchimp. De VFBV is een vereniging met dynamische leden waardoor het logisch is om te denken dat zij misschien wel via andere wegen bereikt moeten worden. Daarvan uitgaande is er onderzoek gedaan door middel van een enquête. Hierin vroegen wij de leden of er andere media zijn waarop zij het liefst op de hoogte worden gehouden. Hieruit gaf zeker 40% aan liever via LinkedIn bericht te krijgen. Vanuit deze gedachte zijn wij de marketingmix voor het VFBV Jaarcongres uit gaan breiden.
Vanaf december zijn we content van nieuwsbrieven gaan combineren met wekelijkse content op LinkedIn om zoveel mogelijk fysiotherapeuten te bereiken. Het doel was om uiteindelijk van 20 naar 75 inschrijvingen te gaan voor aanvang van het congres op 10 mei 2022.
Resultaat
In negen maanden tijd is het account van de vereniging van 0 naar 127 volgers gegaan en staat de teller bij de meest bekeken post inmiddels op 1345 keer. Daarnaast komen er wekelijks nieuwe volgers bij…
Bij deze doelgroep heeft LinkedIn bewezen een goede toevoeging te zijn op de marketingmix die Excel gebruikt bij het werven van deelnemers!
Uiteindelijk ontvingen we rond de 75 mensen in ‘Het Kasteel’ en was het een geslaagd jaarcongres!